Wednesday 6 September 2017

B&B小窩居–樓宇按揭計劃篇(P按及H按)


大家決定買樓峙之前,一定要計下或者去銀行問下借到幾多錢先。
在做按揭之前,我都有用網上的按揭計算機計過不同的供樓年期,每個月的供樓支出。還有用網上的負擔能力計算機,計下我有否通過供款與入息比率及壓力測試。因為新樓的關係,唔洗做銀行估價,可以煩少一樣。

睇樓&入表篇 (新樓)篇我已經提過,我會向銀行借420(*金管局係2015年收緊700萬元以下自用物業按揭成數,由70%降至60%),首期會俾大約200萬。

銀行方面,其實我都冇間間銀行去問按揭息率,因為朋友都剛買了樓,他已經比較過不同銀行的按揭plan,所以我就相信朋友的選擇,去了同一間銀行做按揭。

我是申請有Mortgage Link 戶口的按揭計劃,二年罰息期,另有現金回贈 。Mortgage Link 戶口(當年得兩間銀行有,今年2017年起應該大部分銀行都有)是一個有特惠息率的儲蓄戶口,儲蓄息率同按揭利率相同,即係你在銀行的存款會有同按揭利率相同的息率。特惠息率的儲蓄上限金額為50%欠款金額,而結算的利息只可每月自動歸還本金。

至於按揭計劃,現時市面上主要有兩款按揭計劃,分別是以「最優惠利率」為基準的按揭計劃(即P按),及「香港銀行同業拆息」按揭計劃(即H按)。
當時我的按揭計劃是H+1.7% & P-3.1% (2015年的按揭計劃),按揭利率將採用H按或P按較低的利率。

P」按代表 Prime Rate,實際按息P減去某個百分比。大部分銀行是採用P=5.25%,所以P-3.1%, 即實際按息為2.15%。滙豐、恒生、中銀香港是採用P=5%,所以他們會提供P-2.85%,實際按息一樣為2.15%

H」按代表 HIBOR,是銀行同業市場的港元貸款利率,實際按息通常以1個月拆息加某個百分比為基準。以我的按揭計劃為例 , H按為H+1.7%,如果以銀行同業拆息定價0.46%計,即實際供款按息為2.16%H按的息率P按高,所以供樓的利率會以P按的息率計算(2.15%)  H的波幅相對P為高,H按息率有機會急速抽升,P按一般是用以封頂息率保障。

P按」及「H按」其實都係浮息,一般跟隨美息走勢而變動,所以美國加息對供樓支出會有影響。

向銀行申請按揭,一般要提交物業買賣合約,最近期之住址証明,最近3個月之銀行發薪戶口紀錄等。申請得到銀行批核後,銀行就通知我委託的律師準備按揭契。律師樓職員之後就約我上律師樓簽樓花按揭契、貸款合約與其他法律文件,繳付樓價餘款和有關律師費及雜費。律師費及雜費大約1萬。簽署按揭契後,律師會通知銀行,銀行會將貸款於交易日交予律師安排送交賣方。


順帶一提,我係用返發展商的律師樓,冇另外自己係出面再搵律師。因為地產代理建議話除非我們有相熟律師,如果冇就用返發展商的律師。佢之前的客都係用這個發展商的律師,都冇出現過問題。

No comments:

Post a Comment