Tuesday 17 April 2018

[精神食糧] 刻意練習 by 安德斯‧艾瑞克森 & 羅伯特‧普爾


本書嘅全名係《刻意練習:原創者全面解析,比天賦更關鍵的學習法》。 英文書名係 “Peak: Secrets from the New Science of Expertise”,原文作者Anders Ericsson & Robert Pool

我覺得本書好好睇好好睇好好睇 (好睇到要講3)!
我係睇中文版嘅,如果有時間我都想睇埋英文版,英文版應該會更加全神。 作者Anders Ericsson係「傑出表現」嘅研究曾被多本暢銷書引用,例如我之前介紹過嘅《Outliers/異數》就引用了Anders Ericsson嘅「一萬小時法則」,

我非常推薦這本書比各位虎爸虎媽,同埋想自我提升嘅人。 先唔講運氣 (雖然運氣係成功最重要嘅因素, 之前 《Outliers》一書經已詳細說明),成日覺得自己唔夠人叻,唔係唔夠人聰明,只係唔夠人努力。

作者透過多年的研究結果話比我哋知,所謂天才都係經過大量的刻意練習,而天賦只係對學習初期有少許影響。聰明嘅人對學新事物可能會比較快上手,不過對於成為專家,高IQ和正常IQ就冇明顯分別。

刻意練習係指有目標嘅練習,要透過老師即時獲得回饋和修正,之後重複練習。
另外學習動機都好重要,要有學習動機,刻意練習先可持續進行。
作者另有提到要發展心智表徵,要鍛鍊大腦的適應力等等..對我黎講好有趣又好新嘅知識。

睇完呢本書,令我覺得大家講嘅孩子要「赢在起跑綫」其實都有根據,要某方面嘅技能比人叻,就要大量的刻意練習,大量的刻意練習其實就係我哋平時講嘅「催谷」。不過學習動機都好重要,如果個小朋友覺得有興趣就唔會覺得噤辛苦。


No comments:

Post a Comment